En lång summering

Här har jag inte skrivit på lääääänge. Har inte haft någon ork till det. Förra vecka va dessutom helt hysterisk. Saker att göra hela tiden. Början av veckan va iof ganska lugn. På måndagen åkte jag ner till Gbg med toytotan o bytte bil med karln. Tog volvon med mig tillbaka. Han skulle kolla med sin polare med lacken o allt sånt. Mötte han på åkeriet. Kom dit med lite guidening av han. Annars hade jag aldrig hittat. Inte så bra på att hitta i Gbg. Sen åkte vi till ikea. Handlade det sista till Jockes present, och åt köttbullar. Haha, det är ju nästan standard när man är där. Blev inte många timmar med karln men det blev iaf lite. Skönt att få ses lite. Tog sen volvon tillbaka till Skövde. Va tur att jag inte stannade längre, då hade jag somnat i bilen hem. Nu var jag i skara när den värsta tröttheten slog till. Då klarade jag mig med att vrida upp stereon, sjunga lite o veta att jag snart va hemma.

Tisdagen hände det inte så mycket på. Plockade väl lite här hemma o försökte underlätta inför en kommande städning. Tog det allmänt lugnt bara.

Onsdagen va oxå gansa lugn. Va iväg o handlade lite om jag inte minns fel. Sen va det ju linedance igen som alltid på onsdagar. Kände inte riktigt för det o gjorde det väl lite halvhjärtat. Kanske därför det gick som det gick. Jaja, det är jobbigt när jag mår sådär.

Torsdagen skulle jag städat på. Blev att diska lite o så men satt lika mycket framför tv:n. Försökte ringa Maria o se när vi skulle träffas o så med. Dock utan framgång.

När jag kom hem på fredagsmorgonen var det bara att ta tag i det sista på städningen. Maria o Ulrika skulle komma halv tolv så fanns ingen tid att spilla. Hade ju varit bra om jag hade hinnit sova någonting men tyvärr fanns ingen tid till det. Trodde dom skulle komma lite senare. Jaja, det gick ju bra ändå. Dom kom med sina söner o vi busade, slog in paket om vartannat. Det var himla skoj. Gillar verkligen de där ungarna. Dom gillade Lucas med. Han fick va inne i buren hela dagen men han protesterade faktiskt inte. Senare somnade jag redan vid sju i soffan. Gick senare o la mig  vaknade halv sex på lördags morgonen. Liiite tidigt men ändå inte så konstigt. Hade ju sovit jättelänge verkligen.

I lördags gjorde jag mig i ordning o åkte sedan till Töreboda. Skulle på 30-årskalas där o skulle sova hos pappa. Vi kompisar var hemliga gäster o kom inrusande efter alla släktingar hade kommit. De va skojigt. Vi hade skrivit en sång till han o allt. Massa paket fick han med. Pappa va chaffis denna kväll. Perfekt! Det va en skojig kväll iaf.

Söndagen bestod mest av att bara ta det lugnt. Ladda inför jobbet som vanligt.

I måndags var det första gången på blomsterbinderikursen. Vi gjorde en bukett o två andra blomsterbinderier. Va både lärorikt o inspirerande. Har bara bilder på mobilen så tyvärr kan jag inte lägga in dom. Kanske senare. Va lyckat iaf. Har ju gjort en hel del buketter innan men hoppas att jag lärde mig ännu lite mer.

Igår va en sån där lugn dag igen. Jag vet inte varför, men va riktigt riktigt trött. Däckade i soffan redan vid sju och sov där någon timma innan jag gick in o la mig i sängen. Vaknade inte förän alarmet ringde på mobilen o det va dax att gå till jobbet. Jösses säger jag bara.

Idag är det linedance igen. Trevligt. Egentligen känner jag inte för att gå dit idag heller. Känner mig för klumpig. Men är väl bara att ta sig i kragen o gå dit. Det brukar ju va roligt när man väl kommer dit så.

Har lärt mig pålyft på jobbet denna veckan. Det va den enda stationen jag inte kunde så det är gött. Nu kan jag allt. Hela linen. Treeevligt värre    >_<
Nu blir det att kolla färdigt på favvoprogrammet, One three hill. Ha det gott alla i busvädret.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för din kommentar:)Ha det bra, Kram

2007-11-09 @ 13:51:42
URL: http://ungmamma15.blogg.se
Postat av: Sonny

Nu är jag hemma hos dig igen :)

2007-11-11 @ 08:56:21
URL: http://sonnystankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0