Myshelg

Helgen har varit lugn och skön. En riktigt bra helg. I fredags hände det inte så mycket. Jag sov efter jobbet. Försökte plocka iordning lite här hemma. Ja det var väl typ det. Skönt att ha dagar där man inte gör nåt speciellt. Skulle gått på kulturnatta på valhall men hade ingen energi till det. Det va svinkallt ute o blåste småspik o efter en veckas jobb brukar jag va helt slut. Så även denna fredag.

I lördags kom karln hem. Ha jobbade lite först men fick en bra tur så slutade redan kl 8. Därefter hem till skövde. När han kom vid 10 åkte vi o handlade. Bestämde att vi för en gångs skull skulle äta lite lyxmat. Fick åka till djuraffären o köpa grejer till Lucas med. Helt otroligt va mycket den lill killen gör av med. Det är spån, hö, mat o vitaminer. Just det, va en sväng inne i stan med. Fikade o kollade runt lite.

Den dagen blev oxå en riktig slappardag. Vi bara umgicks o hade det gott. Lagade lite mat på kvällen - potatisgratäng och inbakad fläskfilé. Den är riktigt god den, mums! Blev väldigt gott! Somnade båda två i soffan tidigt så båda gått upp tidigt på morgonen. Det resulterade i att vi gick o la oss redan kl 21! Ja vet, det är ruskigt tidigt, specisllt en lördag. Men men...är man trött så är man. Dock vaknade jag ju redan vid 3 sen mitt i natten. Gick upp 5 eller vad hon var o kollade lite på tv. 06.30 väckte jag karln då jag tröttnat på att sitta ensam. Haha, jag är verkligen snäll. Men han vart inte så arg över det. Inte alls faktiskt. Hade det varit jag hade jag blivit riktigt grinig. Klarar inte av att bli väckt på morgonen. Speciellt inte eftersom jag släpar med sömnen hela tiden. Blir bara mer o mer för var vecka.

Igår var det ju fars dag. Jag hade ringt till farmor o farfar o frågat om vi fick komma då både ja o karln hade tid. Det är så roligt att se hur himla glada dom blir. Farmor kom igår o sa till mig att det va så roligt att vi var o hälsade på. Extra roligt när ni ringer själva som hon sa. Då vet man att ni verkligen vill komma o inte bara kommer för att ni är inbjudna. O det ligger väl lite i det. Farfar fick iaf en chokladask med after eight. Det fick pappa med, men han fick en blomma som jag gjort själv med. Har nog nåt kort på den här nånstans. Tar kort på alla buketter som jag gör själv. Mest för att se om man utvecklas något.

Hur som helst. Vi fick smörgåstårta hos farmor o farfar. Mums va gott det va. Bror va oxå med. Vet inte vad det är med mor- o farföräldrar men dom verkar tro att man kan äta hur mycket som helst. Att det inte finns någon botten. Man tar ändå den där extra biten man egentligen inte orkar men ändå så vill dom att man äter mer. Trots att dom själva tar jättelite. Haha... dom är för sköna. Va likadant med tårtan vi fick till kaffet. Tror karln tog 3 bitar. Gjorde säkert bror med..haha. Den va verkligen jättegod men tillslut orkar man bara inte. Även om man struntar i allt vad kalorier heter o äter så mycket det går.

Man är ju inte där så ofta så gör inte så mycket om man äter tills byxorna spricker...haha. Man får passa på nu. Både farmor o farfar har kommit till ett stadie där man får va tacksam för varje år extra som går. Dom är dessutom ganska tajta så jag tror att om den ena går bort kommer det inte ta lång tid innan den andra går bort heller. Dom hör lixom ihop. Firade ju 60-årig bröllopsdag för nåt år sen. Det ni!

Idag blir det till att vika tvätt o diska. Ska även på kurs ikväll igen. Idag ska vi lära oss göra bordsarrangemang. Men är som sagt en del jag ska hinna innan dess.

Ha det gott! Passa på o tänd lite ljus nu när det är så mörkt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0