Robotkurs

Idag har jag varit på robotkurs. Den är på två dar så vi ska dit o leka lite imorgon med. Ja va med HP, haha, det gick väl inte superbra för oss alltid men som vi sa...man lär sig ju inget på att göra rätt hela tiden. Vi hade i alla fall väldigt kul hela dan. Massa skratt.

Först fick vi leka lite med den stora roboten. Lära oss att manuellköra o lite sånt. Bara leka lite. Försökte väl flytta lite klossar o så.

Andra omgången va vid lilla roboten. Där flyttade vi massa klossar. Testade på verktygets koordinatsystem o gjorde övningar för det. Lite annorlunda men mycket användbart. Hade en övning vi staplade alla klossar på varann och skulle flytta alla samtidigt. Gick riktigt bra. Hehe... Där vid den lilla roboten blev vi filmade med. Va några som behövde nåt till nån hemsida tydligen. Men HP fick kalla fötter o jag fick ta över till slut..haha...

Det sista gjorde vi vid den stora igen. En lite mer avancerad övning med klossarna. Tyvärr hade vår lärare inte riktigt tänkt till så vi fick en lite svårare övning än vad som var tänkt. Men men...många skratt blev det...haha. Det gick iaf ut på att vi skulle lära oss att programmera lite grann. En annan övning med att programmera var att vi skulle rita på ett papper. Haha, så enkelt men ändå blev det fel. Kanske var vi lite för trötta då.

Imorgon tar vi nya tag. Kommer väl drömma om dom där robotarna i natt. Kul iaf att jag kände läraren. Vi gick på högskolan ihop.

Nu ska jag kolla lite på tv:n sen ska jag hoppa ner i badet en stund. Sen blir det sängen så jag kommer upp imorgon.  Efter kursen drar jag direkt till Gbg så skriver väl på söndag eller måndag igen.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sonny

Snart är du här. Räknar ner timmarna :-) Tur du va med och styrde upp det hela på kursen hi hi. Stolt över dig hjärtat. Puss

2007-10-12 @ 04:04:22
URL: http://sonnystankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0