Försov mig big time!

Ja jäklar! Fattar inte hur jag lyckades men på nåt sätt gjorde jag det. Gick o la mig tidigt igår kväll för att jag gått upp tidigare för att städa innan Sonny åkte. Satt o gäspade i soffan så vid 21 gick jag o la mig. Pratade i tele med Sonny en halvtimma, satte alarmet o somnade ganska snabbt. Sen är det det lustiga kommer. Vaknade o undrade vad klockan var. Kollade på klockan...03.33...va fan! Jag skulle gått upp senast kl 00.00. Varför gick inte alarmet igång? Fick lite skamsen ringa till jobbet o säga att jag försovit mig. Tog ledigt resten av natten o ja...vad ska man säga?! Gick o la mig o sov igen. Kommer få höra detta hela denna natten nu.

Antar att jag varit så trött, eller varit i en dröm när alarmet ringde. Har lyckats med detta tidigare. Tar en evighet innan jag fattar vad som händer för jag varit mitt inne i en dröm o har då svårt o skilja på verklighet o dröm. Men denna gång måste jag fått av alarmet på nåt sätt. Lite oturligt har jag inte satt på snoozen utan stängt av alarmet. Jag är inte ens medveten om att jag hört alarmet. Men men, finns inget att göra åt det nu. får försöka skratta åt det o se till att det inte upprepas. Ska numera ställa två tider så om jag lyckas få av det ena ska jag ha en reserv.

Har satt in alla papper i pärmarna idag. Lagt in dom rena kläderna i byrån. Ska bara diska lite o sen finns det inte en enda sak på fel ställe...eller kanske någon. Men inte som innan.

Tänkte skriva ett recept idag igen. Har testat det o det är gott. Lite annorlunda mot vanlig paj kanske. Men gott är det. Det roliga med det här receptet är att istället för vaniljsås eller marsan så används kesella. Lite nyttigare - lite bättre. Letar ständigt efter nyttiga recept så detta är välkommet!

Äppelpaj med smak av kardemumma
6 äpplen, ca 800g
2 dl fiberhavregryn
1/2 dl solroskärnor
1/2 dl brun farin
1 tsk kardemummakärnor, stötta
1/2 dl flytande matfett

Sätt ugnen på 225 grader.
Kärna ur äpplena o skär dom i klyftor. Lägg dom i en ugnssäker form.
Blanda alla torra ingredienser. Fördela över äppelklyftorna. Ringla över matfettet.
Sätt formen mitt i ugnen o grädda i ca 25 min eller tills äpplena är mjuka.
Servera äppelpajen med kesella smaksatt med vaniljsocker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0