Livet på Volvo?

Ibland är livet verkligen inte vad det borde vara. Som på jobbet vissa dagar. Som på jobbet i natt. Vissa människor har förstår inte när det är dax att sluta skämta. När dom har gått för långt. O det är dessa människor som är så himla jobbiga. O eftersom jag är ensam tjej på min avdelningen på just mitt skift så blir det väldigt mycket sexsnack. Tyvärr. För ibland tar det döden på mig. Antar att det är ganska tacksamt att ha mig som offer eftersom jag är just ensam tjej. Men finns ju en del killar som tycker det är lågt med. Tyvärr brukar dessa personer få med sig dom runt i kring med. Önskar det kunde vara någon som sa ifrån någon gång. Ska ge några exempel...

Jag hade spillt lite vatten på golvet. Då kläcker person 1 ur sig att "fan du är så kåt o våt att du lämnar spår efter dig" Sen så sa han det säkert 10ggr inom en halvtimma eller nåt. För varje ny person som kom förbi. "kolla, Erika är så kåt..." Väldigt jobbigt. Jag kan ta det några ggr...då kan jag förstå det roliga i det...att det är ett skämt. Men tillslut blir det väldigt jobbigt. Så jag sa helt enkelt till...i snäll o vänlig ton att "snälla, inte idag, jag orkar inte" Varpå han säger "haha, det där tror jag på lika mycket som påskharen" Om någon ber en snällt, kan man inte bara lägga av då? Då blev jag iaf förbannad o pratade inte med han på flera veckor. Han kom upp till mig några dagar efter o sa att "har du problem hemma behöver du ju inte ta med dom till jobbet." VA??? Som om det va därför jag inte sa så mycket... Idiot! Den där frasen kommer fortfarande upp emellanåt men jag försöker ta det rätt. För jag vet att han inte menar nåt annat än ett skämt. O han är en ganska bra människokännare så jag tycker han borde se när det har blivit förmycket.

Exempel nr 2 hände för några veckor sedan. Jag hade upplärning nere på kolv med en person som i vanliga fall fräser som en arg katt mest hela tiden. Hackar på andra o är allmänt otrevlig. Just denna vecka var han snäll o hjälpsam. Jag var själv lite chockad men mest glad över att han var så. Då börjar person nr 2, som för övrigt är den som håller på mest, att ja vad har jag gjort med han o att vi var kära o bla bla bla. Även detta var okej ett tag men efter ett tag blir det ganska tröttsamt. Så fort han jag hade upplärning med kom förbi så undrade han varför han va där nere så mycket o om det va för att jag var där nere. Ja ni förstår. Han ritade hjärtan på massa papper där han skrev våra initialer i mm. Det är bara att strunta i men när jag har fått nog så har jag fått nog. Då orkar jag inte mer. Då blir jag bara ledsen. Det slutade iaf med att bror kom förbi just då för han va på väg till jobbet o så sa jag till han att säga till nr2, vilket han gjorde. Tack o lov så slutade han. För den gången...

Nästa grej är från i natt. Nr2 o säg nr3 står ganska nära vilket medför att jag alltid hamnar i kläm om jag är i närheten. Detta har hänt förrut o kommer garanterat hända igen. I natt så började nr 2 igen...jag ser ut att va sexuellt utsvulten, jag kollar för mycket åt nåt håll, jag ler o fan vet allt. I början så hänger man ju på... Tyvärr så glömmer jag att han aldrig slutar. Denna gång så skulle han fixa tid hos nr 3, jag skulle få mig mitt livs omgång bla bla bla. Det som är jobbigt är att även om jag på hans kommentarer försöker svara lika jävla dumt eller försöker ta mig ur situationen så vänder han alltid på det o gör det till nåt sexuellt. Jag kan säga nåt helt vanligt, o han får det ändå att passa in i hans jävla sexhistoria. Det blir bara för mycket till slut. I natt orkade jag inte utan jag va tvungen att dra till toan. Tårarna bara rann. När jag kom tillbaka fick jag skit för att jag bara drog, att jag va borta så länge, att jag inte hade bråttom tillbaka o fan vet allt. Men sket i allt. sa inte ett ord mer till han resten av dan. Orkade inte.
Alla vet att han är sån, att hans hjärna är som en 13-årings som en arbetskamrat så passande sa.

Svårt att återberätta allt så det inte bara låter löjligt men jag försöker. Det är såhär gargongen är på volvo, speciellt på en avdelning eller ett skift som mitt där det är så få tjejer. Och 9 ggr av 10 klarar jag av det. Men ibland går det bara inte. Jag säger åt dom att sluta o dom typ står o skrattar åt mig o frågar varför jag ler hela tiden. Så är det igång igen... Jag tänker på nåt, nån eller ja...va fan som helst.

Jaja...vet inte hur det låter. Skulle haft med mig en bandspelare så hade ni förstått. Ska försöka låna sambons mobil i natt. Han har radio på den o då ska jag dra på högsta volym o så hör jag inget sen. Inte med dom bra öronsnäckorna jag fick av sambon. Tur att han va hemma nu iaf...

Kommentarer
Postat av: Linda

Erika! Nu skickar du ett mail till mig och talar om vilka personer som behandlar dig så illa! Jag kommer tillbaka efter nyår och jävlar om de är på dig, då ska de få veta att de lever. Kan tänka mig vilka det är, men jag har aldrig hört dem säga nåt sånt. Vet hur jobbiga de kan vara, att de aldrig lägger ner. *skakar på huvudet*
Helst skulle jag vilja att du går till chefen, men det är inte alltid så lätt. Blir ju dessutom väldigt utpekande när du är själv :( btw, ja jag tjuvläser din blogg ;) jättekul att det går bra för dig //Linda som är mammaledig :)

2007-09-20 @ 10:44:14
URL: http://lindalake-wallberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0