Luften håller på att gå ur mig

Ja här är allt kaos men ändå inte. Är det det man kallar ordnat kaos tro? Sambon skulle börja en körning till danmark idag men blev inget av det. Han vet inte riktigt men tror den där killen hade en annan chaufför till bilen och inte vågade säga något till han. Han hade till o med frågat om det var så och då hade han skruvat på sig o sagt att nä, så var det ju inte. Nä visst! Känns som det är någon annans tur att få all skit. Jaja, han ska på en annan intervju på måndag. Annars kan han få fast hos Thomas men vi har bott särbo tillräckligt länge nu.

Han har även haft möte med facket i början av veckan. Den idioten dom skulle förhandla med kom ju inte så det slutade med att polisen fick hämta honom till förhandlingarna dagen efter. Haha... Dom kommer sätta hans företag i konkurs o gubben min kommer väl äntligen få dom där pengarna. Slutade med att polisen körde han till kronofogen efter mötet för han hade visst lite otalt med dom med sen förut. O jag är nöjd! Så jävla nöjd är jag. Det är en skön känsla att äntligen få se han krossad. Jag hoppas han lider... Det är underbart att vältra sig i någon annans olycka. Men med tanke på så mycket skit den mannen har orsakat oss så är jag värd att få njuta nu. Nu är det bara en arbetsgivare kvar då men han ska facket ha möte med nästa vecka. Så snart är vi kanske ikapp med allting. Känns förbannat bra.

Det är alldeles för mycket som pågår nu o för många osäkra kort för att jag ska kunna va lugn. Men förhoppningsvis löser det sig inom en snar framtid. Det vore så skönt. Ska iaf ner till malmö i helgen. Ska bli skönt att komma bort från stan lite. Slippa tänka på allt.

Till sist tänkte jag lägga ut ett recept som jag inte testat ännu men som verkar väldigt väldigt gott!

Scones med bär

3 dl vetemjöl

½ tsk salt

2 tsk bakpulver

50g flytande margarin

1½ dl filmjölk, lätt

120g bär


Sätt ugnen på 250˚. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Tillsätt margarin, filmjölk och skivade bär. Arbeta ihop till en deg.

Dela degen i två delar och platta till varje del till en ca 2cm tjock rund kaka.

Lägg delarna på en bakplåtspapperklädd plåt. Skåra varje runddel till 4 bitar.

Grädda mitt i ugnen i ca 10-12 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0