Malmö

Igår åkte vi ner till malmö till sambons mamma o hennes sambo. Hans bror bor även där. Kom såklart inte iväg som vi skulle. Jag skulle sova efter jobbet, vi skulle städa lite grovt, fixa lucas bur, göra oss iordning o dessutom ut handla en himla massa saker. Resan ner till iaf bra. Det regnade i stort sett hela vägen. Här nere blåste det dessutom småspik. Usch, det blir så kallt. Är inte van vid den blåsten som kan va här nere. Somnade i soffan som vanligt. Vet inte om det är något med deras soffor eller vad det är. Hehe...

Idag har vi förberett o ordnat inför svärmors 50-årskalas i största hemlighet. De mesta hade ju dock hennes man redan fixat men lite småpyssel va de iaf. Jag, sambon, hans bror med flickvän åkte iaf till en, enligt mig, helt underbar butik med partygrejer. Köpte två helt underbara heliumballonger som vi gav henne. En som det står "happy birthday to you" på och en som det står 50 på. Vilken affär...vill ha en i skövde med. Gjorde oss iordning o väntade på att folket skulle komma. Hon blev så överaskad. Gick här o va nervös i flera timmar innan. Men blev lyckat.

Igår när jag kom band jag buketten till henne. Jag hann inte det hemma. Va 4 kvistar liljor, 10 rösa rosor och 10 gula rosor. Det va svårt med så mycket men dom andra säger att den blev bra. Jag säger att den blev sådär. Den va från oss och svåger (det heter väl så?) med flickvän. Sen hade dom dessutom köpt en ring i tunisien som va från oss alla. Så himla fin verkligen. Ja o sambon hade dessutom köpt en ljuslykta med ett ljus till. Svärmor är helt tokig i ljus o ljuslyktor, precis som jag. Så det var inte så svårt att hitta en present till henne.

Har fuskat idag...en hel del. Men men...får ta tag i det när jag kommer hem igen. Har man väl börjat fuska är det svårt att sluta sen dessutom. Men får väl ta någon helg då o då...kanske kommer jag klara det i längden då. Om jag tillåter mig själv att unna mig vid speciella tillfällen. Men endast då.

Så himla roligt att träffa alla igen. Så längesen. Tycker så mycket om alla. Svärmor med karl. Vilka goa människor. Varma rakt igenom. Svåger med flickvän. Helt underbara. Alltid lika roligt att träffa dom igen. Hon är så himla söt dessutom. Verkligen. Svärfar med sambo. Dom har jag ju träffat en hel del nu när sambon bott där under en period. Men trevliga värre. Hans farmor va dessutom där idag. Det va första gången jag träffade henne. Så go! Så roligt att hon vill följa med upp till oss i november. Plus en hel den andra goa människor.

Önskar jag kunde lägga in lite bilder på buketten o ballongerna o allt men har inget som jag kan överföra från mobilen så får väl göra det en annan gång. Nä om man skulle va social o umgås lite med dom som är kvar.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0