Ännu en solig dag på kolonin

Jösses, riktigt skönt. Fatta vad mycket friskluft man får nu när man skaffat en koloni. Kan garantera dig att jag inte skulle varit ute hälften så mycket annars, hur fint vädret än var. Känner mig rätt nöjd med att ha fått ut darlingen med. Han behöver ut och röra lite på sig lika mycket som jag. Detta kommer vara vårat skötebarn under lång tid framöver.

Idag har vi röjt undan alla grenar och gamla buskar som vi inte vill ha. Visserligen bara på den plätten över grunden, men det gjorde mycket. Vad mycket extra plats det blev helt plötsligt. Har krattat ihop alla gräshögar till två ställen nu så det ligger mer samlat oxå. Inte lite här och var över hela tomten. Det som blir att göra härnäst är alla de buskar, grenar och så som är kvar på övriga tomten. Finns att göra med andra ord, men det är väl gött det.

Nu blir det till att hoppa in i duschen och sen laga mat. Det är dans i Mölltorp men får se om jag åker dit idag eller hur jag gör. Jag är mör i hela kroppen och sov inte nåt vidare idag på dan. Men har 1,5 timma på mig att bestämma.

Ha det gött alla där ute. Nu är det duschen som hägrar.


Kommentarer
Postat av: maggan

Tack , du är för kär :) Ja bara en dag kvar och sedan imorgon är det VÄGNING , bleh är så nervös ! Haha ! :) Mysigt med koloni btw, o minst lika mysigt att tillbringa dagen utomhus :)

2008-04-22 @ 10:11:48
URL: http://livetsbravader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0