Dans och brandutbildning

Blev visst inget skrivet igår kväll. Kom hem sent och gick o la mig samtidigt som karln nästan direkt.
Gick här och plockade efter jag vaknat. Fyllde i min matdagbok och så lite sånt. Gav djuren mat. När sen karln kom hem så gjorde vi mat. Stekt potatis och prinskorv. Och jag vägde allt som vanligt. Efter maten var det bara att gå iväg till dansen.

Blev ett bra pass igår. Varmt och skönt. Hann igenom väldigt många danser igår, och jag fick dansa min mambo i pausen. Gud va roligt! Jag gillar verkligen den måste jag säga. På måndag blir det mer linedance. Stod o pratade med Lena en stund efter dansen oxå. Måste få prata lite med...hehe.

När jag var nästan hemma ringde en vän till mig och jag pratade väl med henne i en lång lång stund. Karln låg och tittade på fotboll när jag kom hem. Han hejar ju på Malmö FF och följer dom så mycket han kan.

Gick o la mig samtidigt med karln strax efter 9. Kunde vi prata lite innan han somnade. Tror jag somnade ganska fort jag med. Gick dock upp lite tidigare igår eftersom jag var tvungen att duscha.

Så iväg till jobbet och det har varit en ganska intressant natt. Gick inte alls fort idag utan i ganska okej takt. Blev 60st ut till sista rasten. Efter det hade vi brandutbildning på Volvos brandstation. Fick släcka en motorbrand och en brand i vätska med kolsyra och sen kväva en brinnande docka med en brandfilt. Nyttiga övningar som man har nytta av vart man än är. Får väl köpa en kolsyresläckare till bilen och en pulversläckare till hemmet. Kan ju va bra att ha.

Nu är det dax för sängen. Eller, jag kanske borde äta nåt? Nä, jag är inte hungrig. Får äta när jag vaknar istället. I kväll blir det danspass på friskis och sen börjar jag jobba igen vid 21. Vi börjar tidigare idag men då kan man oxå komma hem tidigare så det är skönt. Men kan bli så att jag följer med karln i lastbilen imorgon. Om han inte börjar jättetidigt som idag för då hinner jag inte.

Ha en solig och skön dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0