Produktiv dag

Ja idag är jag verkligen nöjd med dagen. Kom hem, gick och lade mig. Ställde klockan på 13.30 ifall om att jag skulle sova länge idag. Vaknade dock vid 12 och gick upp då. 4 timmar, det räcker en fredag. Va ju pigg för en gångs skull oxå. Lånade Sonnys gamla jobbbyxor och tröja och åkte iväg till kolonin.

Lade mig där på knä och rev bort det gamla gräset. Det satt inte så hårt som jag trodde men var ändå ganska tradigt. Kom ungefär 2kvm innan jag insåg att detta kommer ta väääldigt lång tid. Ringde till pappa och pratade lite istället. Han kom med den briljanta idén att använda en kratta istället. Så sagt och gjort. Jag åkte till Ö&B och köpte mig en kratta. Det gick bra mycket snabbare. Dessutom så behövde jag ju inte stå på knä.

Så har hållt på i flera timmar nu. Har kanske kommit 1/4 av tomten. Om jag har tur. Men ser iaf lite resultat. Det är ju fortfarande ganska mycket gräs men har iaf fått bort det som ligger ovanpå. Resten går kanske att klippa med gräsklipparen. Skulle behövas mossrivas med. Så jobb finns det. Massor av jobb. Så känner ni att ni är sugna på lite trädgårdsarbete vet ni vart ni ska vända er :D Tror dessutom att jag tagit den delen som är absolut lättast...

När jag kände att orken i armarna var slut och ryggen inte orkade längre så gav jag upp. Jag visste tillslut inte om gräset blev tjockare eller om det bara var att man var helt slut. Dessutom var mitt vatten jag hade med mig slut. Satte mig på en stock och bara drog in alla intryck. Så glad att jag valde tomten vid skogen. Det är underbart att sitta där och lyssna på fågelsången. Satt där säkert en halvtimma innan jag kom tillbaka till verkligheten. Så härligt att få vara ute. Att äntligen ha någonstans att åka till. Friskluft gör gott. Friskluften kommer göra mig frisk!

Tog en drös med bilder på lite vårtecken vi har på tomten. Blev riktigt glad att komma dit. Tur jag tog med mig kameran. Det är lite skumt. Idag så vet jag inte vad som hände. Det där med makro-läget på kameran. Det bara...ja...fungerade. Behövde inte ens tänka.


          
 
           

           

    

Ja blommorna talar väl för sig själva.Bland de andra är  första bilden det jag krattat, andra det jag har kvar. Fjärde kortet är det utedass som finns på tomten. Det kommer inte användas men det är väldigt iordninggjort så kanske kan pyntas med lite blommor och så och användas på det sättet.

Nu ska jag försöka ta mig för att fixa lite här hemma oxå. Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Man & Mode

Snygga bilder :)

2008-04-04 @ 18:36:33
URL: http://manochmode.blogg.se
Postat av: hanna

Fin blogg, hoppas allt är lungt? :) trevlig helg!

2008-04-04 @ 18:37:45
URL: http://hannajunland.blogg.se
Postat av: Lena Svensson

Det är det jag alltid sagt - trädgårdsjobb är en lisa för själen och man får JOBBA! Ska bli kul att se hur det blir. Hoppas på lite varmare väder under kommande vecka så det blir lite mer att göra hemma nästa helg. 10 000 kvm - dä finns å göre där mä :)Gôtt å höre att det var en bra dag. Sköt om sig. Kramiz

2008-04-04 @ 20:07:44
URL: http://www.suttecity.se
Postat av: jonna a.k.a Luddes mamma

njae, den var inte så god, mest snygg! :D

2008-04-04 @ 20:12:47
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0