Lugn o skön dag

Vilken lagom slapp dag. Var helt sjukt trött i morse och hade svårt att komma upp. Det lilla livet i magen sparkade en hel del i förmiddags med så jag mådde ganska illa. Vet inte vart den kommer åt men illa mår jag. Hur som helst så kom vi till slut iväg till Skövde där vi köpte skinka och köpte en gran. Blev en kungsgran detta året. Karln fick välja i år snäll som jag är...fniss.

Blev rostbiff och potatisgratäng idag till middag. Sjukt gott verkligen. Hade lite morotskaka kvar sen igår så det tog vi till efterrätt. Mums mums! Nu har vi smakat lite på julgodiset. Men det blir det enda. Resten ska med ner till Malmö i jul.

Ikväll har vi griljerat julskinka. Mums, hoppas den blev bra. Blir perfekt imorgon till frukost. Nybakt bröd som mamma gjorde igår och så julskinka och farfars julsenap. Ojoj...inte mycket som slår det. Yammi!

Skulle fixat granen nu tänkte jag men vi har ingen yxa - eller jag vet inte vart den är iaf - så pappa kommer o hjälper mig nästa vecka. Klarar inte av att fixa granen själv o karln åker ju ikväll. Tur jag har pappa.

Börjar längta efter att få göra om trädgården nu. Lite ska fixas nu efter nyår och resten kommer nog bli när jag är bara en person igen..hehe. Men längtar gör jag. Slutresultatet kommer bli sååå fint!

Nu blir det mysa med karln framför tv:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0