Vilken fantastisk helg

Jaha så var man hemma igen då. Varit en mysig dag idag med. Sov nog 10 timmar i natt. Vet inte om det beror på att jag gick så mycket eller bara att jag var så oerhört trött igår kväll.

Gick iaf upp och gjorde lussekatter jag och karln. Han gjorde degen och så hjälptes vi åt att fixa bullarna sen. Han är otroligt bra på att göra degar min karln. Så kan ju säga att denna jäste mycket bättre än den jag gjorde hemma och lussekatterna blev mycket bättre idag. Men dom ligger kvar i frysen hos karln. Han får väl ta hem nån och bjuda på fika. 

 När lussekatterna var klara så åkte vi iväg och fixade lite grejer. Dels var vi på ikea och köpte en lampa till hallen bla. Sen åkte vi in till stan och fixade resten av julklapparna vi hade kvar. Eller, vi har en kvar men det ska jag fixa i veckan. Skönt att slippa tänka på det nåt mer.

Efter denna lilla tripp var jag hungrig och trött och yrseln hade satt in. Tråkigt vad lite jag orkar nu för tiden. Tur att jag har karln som faktiskt gör väldigt mycket och hjälper till så mycket han bara kan. Han ställer upp för mig till 100%. Alla skulle ha en sån karln när de är gravida.

Det gick bra att köra hem med. Sista biten, lerdalavägen som vi säger, där såg jag 2 älgar och 5 rådjur. Jag blir lika farcinerad varje gång jag ser en älg. De är så vackra.

Har plockat upp det mesta nu och allt var helt. Tack och lov. Nu blir det tv en stund sen in och kolla till djuren en sista gång innan jag kryper ner i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0