Dans är livet och dålig självkänsla

Let´s dance nu. Jag älskar, fullkomligt älskar det programmet. Önskar jag kunde dansa som dom. Den dans jag mest gillar är jive. Helt underbar energisk dans. Lite annorlunda än linedancen jag dansar. Men jag är himla glad att jag har dansen. Den har gett - och ger - mig himla mycket.

Önskar jag hade börjat med dans mycket tidigare. Men var nog för blyg när jag var mindre. Jag var ju - precis som nu - överviktig och jag var väldigt duktig på väldigt många saker. Spelade fotboll och var duktig på det. Men slutade för att jag var rädd för att inte kunna ha kläderna på matcherna. Detta var när jag var runt 10år kanske. Spelade innebandy på högstadiet och gillade verkligen det oxå. Men det var samma visa där. Jag var rädd för vad folk skulle säga. Och så har det nog varit hela mitt liv. Jag önskar att jag trott på mig själv och vågat stå på mig. Samma gäller idag. Jag är alldeles för rädd för vad alla andra ska säga, ja i de flesta fall. Jag hämmar mig själv hela tiden.

Vart har detta kommit ifrån? Shit, måste gå ner i vikt verkligen. Kanske kan lite av mitt självförtroende tillbaka då. Någon som har några bra förslag på hur jag ska gå tillväga? All hjälp jag kan få är tacksam! Även på hur man skiter i andra o bara är sig själv och gör vad man själv vill istället för att hela tiden va rädd för andras kommentarer.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Känner verkligen med dig. Vet hur det känns när allt bara känns hopplöst och tufft. Några tips med självförtroendet kan jag inte ge, för trots allt har jag alltid haft bra självförtroende. Med vikten kan jag bara rekommendera Viktväktarna. Det är det enda som funkat för mig. Det och en jävla massa promenader!
Lycka till och ha det bra...

2008-02-10 @ 20:59:31
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0