Vill lära mig!!!

Får väl göra ett nytt försök idag då. Blir det samma sak idag så blir jag tokig. Jag som hade skrivit så fint igår. Nu kommer jag inte ens ihåg vad det var jag skrev. Typiskt.

Iaf, MissyElliot har lärt mig hur man lägger in videos. Tackar så mycket för det. Nu kommer jag lägga in massa linedancevideor. Har hittat några som jag verkligen vill lära mig så dom kommer jag lägga in idag.

Kollade lite på listan över danser till Tibro. Finns en som heter cowboy twist. Kollade in den på youtube men shit vad tråkig den verkade. Allderles för fyrkantig för mig. Hittade en annan som jag hellre skulle vilja lära mig. Men kan väl inte stå där och köra den andra själv i ett hörn. Så får väl gå på majoriteten och lära mig den som står i listan. Vi får se. Skönt faktiskt att ha kommit till andra terminen av linedance. Danserna är inte riktigt lika fyrkantiga. Alltså, det är inte bara 1-2-3-4. Det svänger lite och så. Finns det inga danssteg som är som trioler? Trioler är det bästa som finns att spela. Det blir så mäktigt. För er som inte vet vad det är så ska man spela 3 toner på 4 taktslag.

Satt och kollade lite på medborgaskolans hemsida idag. Ångrar verkligen att jag inte hoppade på den latinamerikanska linedancen som började 2 feb. Ångrar, ångrar, ångrar! Då hade jag fått dansa 2 ggr i veckan åtminstonde.  Jaja, nu till lite videos...

Här är twisten jag pratade om:
 


Och här är några danser jag gärna skulle vilja lära mig. Får väl ställa mig här på vardagsrummet. Man borde ha ett rum över. Det hade kunnat bli ett fint dansrum :)








Kommentarer
Postat av: Lovisa

Dans är underbart! Själv började jag dansa när jag var 16 eller 17 och det är det absolut bästa beslut jag någonsin tagit.. dansen är verkligen mitt liv nu!

2008-02-17 @ 10:04:48
URL: http://www.metrobloggen.se/loviissa
Postat av: MissyElliot

Kul att se att det funkar! Det innebär att jag inte är en helt komplett idiot på att förklara
*mohahaha*

2008-02-22 @ 21:15:46
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0