Helg i Malmö

Ja det var precis det vi hade. Slutade jobbet kl 7 i fredags morse som vanligt. Då ringde karln och sa att han skulle lossa i skövde. Funderade på om jag skulle följa med en runda eller om jag skulle sanna hemma o sova istället. Vi skulle ju ändå åka iväg till Malmö på em och jag hade lovat att köra iaf första halvan.

Hade lite svårt att bestämma men till slut så bestämde jag mig för att åka med i alla fall. Han skulle lossa på coop en halvtimma senare så jag gjorde mig några mackor och packade ner en kudde och ett täcke och så tog jag bilen till coop och mötte upp min egna lilla lastbilschaufför.

På vägen till coop så tankade jag med. 12.24...det är fan inte klokt. Men kommer med all säkerhet bli ännu dyrare. Suck...

Jaja, väl på coop så lastade jag in alla grejer i hytten, ställde bilen åt sidan och hoppade in på passagerarsidan. Jag passade på att bädda medans karln va ute och lossade så jag bara skulle kunna gå o lägga mig när jag var trött. Kan ju säga att det inte blev mycket vaken tid och sonny fick inte mycket till sällskap.

Vi kom hem lite senare än vad vi trodde så disken fick vackert stå kvar. Vi packade våra saker, packade ihop Lucas saker och åkte iväg. Jag var duktig och körde faktiskt hela vägen till Malmö. Sonny sov mest hela vägen. Va ganska skönt att köra. Man kör om en och annan lastbil emellanåt men annars va det inte mycket trafik alls. Lite moddigt på vägen till Jönköping men det var nog det enda.

Vi kom fram och Björne hjälpte oss att bära in allting. Vi gjorde iordning till han och satt o pratade lite över en kopp te. Sofforna var redan bäddade så det behövde vi inte göra iaf. Sov gott hela natten o vaknade utvilade. Åt lite frukost och åkte iväg för att fixa lite saker. Jag var tvungen att köpa en bh eftersom den jag hade på mig satt jävligt illa och så skulle Sonny köpa en skjorta, Fredrik skulle byta den han fick av oss och så skulle vi köpa en present till han.

På em hade vi lite kalas för Fredrik. Det va mysigt. Maria var där med. Så himla roligt att se henne igen. Tycker så mycket om henne. Tog hennes nummer och mejladress så jag hoppas vi kan hålla kontakten. Vi åt så himla god tårta. En med päron och en med choklad. Mums!

Kvällen gick så fort och det var snart dax att gå och lägga sig igen. Mia o Björn hade dessutom varit iväg med hans mamma på akuten, hon mådde så dåligt. O inte undra på, hon hade lunginflammation. Usch....

Tur vi inte skulle åka hem då för vilket kaos på vägarna. Det va underkylt regn och vägarna var lika hal som en bandyrink. Vi hade aldrig kommit hem, hade nog inte ens kommit utanför malmö så jäkla halt var det.

Igår fick jag äntligen Björnes goda vitlöksköttbullar. Till det Fredriks potatismos. Så himla gott. Trodde jag skulle äta ihjäl mig verkligen. Efter maten var det bara att packa in i bilen och åka hem igen. Innan maten hade vi varit hos deras mormor en sväng med lite tårta. Vi stannade bara ca 10 min men fick iaf träffa henne lite. Jag fick ett jättefint pärlhalsband av henne. Så fint.

Väl hemma packade vi in allting, fixade lite och så gick vi o la oss. Skulle jobbat inatt men ringde Böna o sa att jag mådde illa. Sån jäkla tur att jag inte åkte det. Satt i sängen och vaggade överkroppen fram och tillbaka halva natten för jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Fy fan. Brukar alltid må dåligt första dygnet när jag har mens men det här var fan det värsta jag varit med om. Jag kan jobba till den värsta mensvärken men när man mår så illa, det går verkligen inte. Ikväll ska det väl iaf va bättre. Lovade att bara vara borta en natt bara. De var ruskigt lite folk i natt så kändes väldigt elakt. Att vara borta för en sån sak. Men vad skulle jag göra. Hade aldrig klarat av att jobba med det illamåendet jag hade.

Har diskat och ska försöka plocka lite mer innan Sonny kommer hem. Önskar er en fortsatt bra dag.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia:)

Hej Erika och tack för en skön helg, alltid roligt att ha er 2 här nere i Skåne.
Kom ju lite snö trots allt på Lördagen men den försvann snabbt, som vanligt här nere.
Björn och lillebror Fredrik hälsar.
Sköt om er vi hörs
snart igen Kramar Mia.

2008-01-08 @ 21:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0