Sover skönt nu för tiden

Har faktiskt börja sova riktigt bra efter julledigheten. Så himla skönt. Där känner jag att jag fått tillbaka lite av min energi iaf. Nu är det bara att ta tag i det man äter och hur mycket man rör sig för att ta tag i sista biten. Har ju en gammal cd från viktväktarna som är ganska bra men tror inte den funkar på vista. Kanske får köpa det från viktklubb.se. Men så dyrt tycker jag. Vi får se. Vore skönt med något hjälpmedel.

Har varit o handlat lite innan idag. Köttfärs och lite annat som är bra att ha i frysen. Brukar alltid dela upp det så det blir 500g i varje påse men idag tog jag bara 300g. Ett försök till att få oss att äta mindre.

Såg denna artikel på aftonbladet om RS-viruset som slår till mot småbarn. Undra  ja om det inte är det som både min farmor och farfar fått. De har fått någon barnsjukdom och båda har varit inne på sjukhuset. Farfar han kom hem så sent som igår tror jag. Var först tal om att han hade fått lunginflammation oxå men vet inte hur det gick med det sen. Skönt för farmor iaf. Dom  har varit gifta i över 60år och när den andra är borta så blir dom så ensamma och oroliga. Tror det blir så att när den ena dör så kommer det inte ta många månader innan den andra gör det med. Men jag hoppas jag får några år till med dom båda.
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1589105.ab

Ska nog laga lite risgrynsgröt till middag idag. Sonny kommer hem väldigt sent och kan va skönt att äta något lättare då. Antar att han iofs är ganska hungrig men får ju mackor och sånt till så han ska nog klara sig hoppas jag. Vet inte vad han tycker om att äta sånt vid såna tillfällen, men jag är uppvuxen med att vi gjorde det emellanåt när man inte visste vad man skulle ha eller om man ville  ha något som bara kunde värmas så det gick snabbt precis när man skulle äta. Vi får se vad han säger.

Tänker på Stefan. Så synd om han. Jag hoppas allt reder ut sig för sig. Du vet att du är välkommen hit till oss när som helst.

Kommentarer
Postat av: Auriana

Hej..
Sprang på din blogg och tittade in..
Tror vi är många som känner det där att man vill äta lite mindre nu efter helgerna.
Själv har jag börjat laga mat efter viktväktarkokbokens recept.
Faktiskt riktigt gott en del av det..
Min blogg är låst men om du mailar kan jag ge dig tillträde till den om du vill.
Jag är en tjej på 41 med tonåringar och voffe.
Skriver om det jag känner och det som händer..
Välkommen om du vill

Auriana

2008-01-08 @ 17:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0