Regn, regn och åter regn

Vilken dag det var igår. Packade alla lådor jag hade igår utom en. Det blir totalt 22 lådor. Tror jag skulle behöva dubbelt så många. Får la ringa maxi o se om dom har några. Lagom när tvätten var klar igår så kom pappa med kärran och vi bar ner 15 lådor och några säckar med extratäcken och sånt. Sen orkade jag inte bära mer. Pappa klarar inte av så mycket för hans knän. Fick säga till honom att sluta bära, om jag inte ville skicka han till akuten sen. Dessutom har han bihåleinflammation. Men han klagar aldrig.

Vi åkte iväg med det där till huset, packade ur kärran, inspekterade lite och åkte sedan för att äta. Har hört att det finns en pizzeria någonstans i lilla timmersdala men eftersom varken jag eller pappa hade någon aning om vart och inte var intresserade av att åka runt och leta åkte vi till ica och köpte några färdigrätter och plastbestick istället. Första gången jag kör dom i ugnen. Tog ju typ 40 min istället för 7 i micron. Men under tiden packade vi upp lådorna så jag kunde få med dom tomma hem igen. Så nu ligger allt i ett hörn i huset. Men det är i alla fall där. Fixa iordning allt får vi ta senare.

Jag o pappa bestämde att vi skulle måla o lägga golv i sovrummet och dessutom måla vardagsrummet v. 30. Det är nog det som kommer göras detta året. Möjligtvis måla hallen och köket lite senare i höst med. Luckorna i köket skulle jag oxå vilja måla om. Men det är övervåningen som vi kommer ägna oss åt i första hand. Där nere funkar väl så länge. Tvättmaskin måste vi köpa denna vecka med.

Efter vi ätit väntade vi bara på att Sonny skulle komma. Han skulle ta med mig o kärran hem medans pappa åkte hem till sig. Det är ju helt åt andra hållet. Vi hade bestämt att köra ett lass till på kvällen. Men, det gick inte riktigt som vi ville. Vi bar ner skrivbordsskivan, sängen och några cd-hyllor sen började det ösregna. Vi som inte hade med presenningen till kärran. Den låg kvar i Timmersdala. Blev till att tänka snabbt så vi backade in kärran där vi har sopsorteringen. Ena delen där står tom just nu. Sen var det bara att åka iväg o köpa en ny pressenning. Den jag köpte blev dock lite stor...typ väldigt för stor. La cykeln på för att det inte skulle blåsa allt för mycket men det gick sådär. Så vi åkte o köpte små spännband på statoil på vägen. Sen iväg och lämna kärran i garaget borta i huset. Vi orkade inte ens packa upp den. Vilket kanske var dumt, för nu kanske vattnet har letat sig ner och då har vi kanske förstört det som vi försökte rädda. Vi får se när vi kommer ut idag.

Var ju meningen att vi skulle köra grejer hela dagen idag men med tanke på att regnet öser ner även idag så blir det inte så. Typiskt när man är ledig och har möjlighet att få bort en hel del. Får väl ägna oss åt att packa istället och köra lite lådor eller nåt istället. Man blir lite handfallen när ens planer spricker sådär. Vi hade kunnat få bort en hel del av de stora möblerna idag. Men men...bara packa istället.

Nu ska jag gå o se om det finns något att äta. Tror dock inte det. Allt ligger i frysen. Lägger in en söt bild om regn. Man ska väl se allt positivt, right?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0