Underbar dag

Gårdagen var ändå riktigt härlig. Gick upp när jag vaknade och började plocka ordning på saker och ting här hemma. Förstår inte att papper o sånt har en förmåga att lägga sig lite överallt fast jag har ett ganska bra system för mina pärmar. Men tyvärr hoppar dom inte in i rätt pärm automatiskt. Enda som är kvar nu är damma och dammsuga men det får vänta tills det där regnet kommer nästa vecka.

Åkte iväg en sväng till kolonin, hade tänkt och fixa en hel del där ute men det var för varmt för mig. Fixade det inte. Gick en tur genom skogen istället. Tog första bästa stig och den ledde till karstorpssjön så satt där och bara hade det skönt ett tag. Gick tillbaka och åkte iväg till simsjön och badade. Karstorpssjön är ingen jag skulle bada i med det ryktet den har. Det var riktigt skönt i vattnet. Fick jag prova min nya baddräkt med som jag köpte på ellos för 100 spänn eller va den nu kostade. Lagom om du frågar mig.

Åkte o handlade lite, hem o hämtade köttet och så iväg till kolonin igen. Fixade lite grann där ute men blev inte mycket. Satte igång grillen...kanske lite sent. Åt vid 21 eller något. Sonny kom hem vid 21.30 och tog svängen via trädgården för att hämta upp mig.

Det var en riktigt bra dag och en skön dag. Jag bara var, bara existerade. Det är livet det. Inga måsten igår inte.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Ibland är det sååå härligt med sådana dagar då det inte finns några måsten. När man bara kan vara.

:-)

2008-06-09 @ 22:28:32
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Eomin Nordgren

Hej! Läste din kommentar på min blogg(Till inlägget "Övervikten är över") och svarar därför med en kommentar på ett inlägg som den inte passar till :)



I alla fall gjorde jag en viktoperation, gastric bypass, för två år sedan. Om du har behov av att gå ner 35 kg kan det vara så att du ligger över 40 i bmi? Jag är alldeles för dålig på matte och vet inte längd och vikt så jag kan inte räkna ut det :) Om du har provat många bantningsmetoder och medicin och så så råder jag dig att be din husläkare om en remiss till kirurg för att diskutera operation. Operationen kan vara farlig och det är ett mindre helvete i några veckor efteråt, men det är så värt det!



Det har visat sig att det mest hållbara sättet att gå ner i vikt är just operation. Det är det enda där man verkligen lyckas hålla vikten efteråt, vanlig bantning brukar i 99% av fallen medföra att kroppen tror att den svälter, så när man börjar äta normalt igen går man upp allting.



Har du några frågor eller så får du gärna adda mig på msn, [email protected].



Mvh

Eomin

2008-06-11 @ 14:13:34
URL: http://eomin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0