Hela helgen i korthet

Blev ett kort midsommarfirande. Men det var trevligt ändå. Var väl hos Jocke stax innan 4. Vi var vid deras sommarstuga vid viken. Väldigt mysigt måste jag säga. Gick runt och kollade lite sen blev det fika med jordgubbstårta och allt. Gott gott. Glöm inte ge mig receptet på den där morotskakan. Damn, vad god den var!

Efter fikat gick vi ner till sjön då 3st skulle bada. Vi hade inga kläder med oss så det blev till att titta på. Men var ganska kallt i luften så det gjorde inte så mycket. Kollad lite på deras båt när vi ändå var nere med.

Satt bara o hade det gött...halvfrös lite o pratade tills vi satte på potatisen och förberedde maten. Jag gick in och hjälpte Jocke så det var vi som stod för det mesta. Väntade på de två sista som lägligt nog kom 10min innan maten var klar. Timing i högsta grad. Åt vi gott, sill o potatis. Mums! Var väl ett år sen sist. Blev även lite grillad korv till det. Väldans gott vard ett...gott gott gott!

Jocke hade gjort en tipspromenad. Eller, han hade gjort frågor. Istället för att gå runt en slinga skickade vi lapparna runt bordet. Haha, men det gick det med. Efter maten blev det jordgubbar o grädde. Jösses kändes som det enda man gjorde var att äta. Men det hade han fixat bra min kära vän.

Efter det var vi tvugna att åka då karln skulle upp och jobba. Var lite tråkigt, hade gärna stannat kvar men visste ju om det innan så var väl bara att sätta sig i bilen och åka hem.

Igår gick jag upp 02.40, åkte vid 03, var i Gbg 05. Åkte lastbil en hel dag och hade väldigt tråkigt. Kom hem, fick maten serverad, åt, kollade på tv och gick o la mig. Det var min gårdag på 3 meningar.

Idag har jag inte gjort så mycket. Läst lite i Lenas bok och bara tagit det lugnt. Precis uppkommen från badet. Var väldigt skönt! Avkopplande måste jag säga. Körde med tända ljus o hela skitet...hehe.

Nu blir det snart mat, sen kanske iväg o handla inför jobbet. Ha en fortsatt bra kväll, c ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0