40-årsfest i Värmland

Ja då var helgen över. Man har redan hunnit jobba en natt och även denna dag är snart till ända. Eller ja, om några timmar i alla fall.

I lördags åkte vi som sagt till Värmland för att fira vår kära vän Lena. Jag gick upp redan 07.30 och på några timmar hade jag packat, fixat kaninburarna, duschat och gjort mig iordning. Åkte iväg till stan vid 10 för att köpa lite smycken, en mascara och kolla lite i affärer. Åkte även och tvättade bilen. När allt det var gjort åkte jag raka vägen till Mölltorp för att hämta upp Maria. De andra kom även dit och vi hade sällskap hela vägen upp. Åt även lite mat på vägen upp. Var skönt att sträcka på benen och få lite i magen.

Väl framme så åkte vi in till Lena och sa grattis och berättade att vi kommi fram. Sen raka vägen till stugan vi skulle bo. Vi trodde det skulle vara nån liten, trång stuga men det var allt annat än det. Var mer som ett mindre hus. 6 bäddar där uppe och två bäddar där nere. Där nere fanns oxå badrum, kök och TV-rum. Riktigt mysigt måste jag säga. Vi tog det lite lugnt och passade på att bädda sängar och sånt så det var färdigt tills man kom hem. Jag o Maria provade alla sängar där uppe och tog sen dom vi tyckte var bäst...haha!

När klockan började närma sig så gjorde alla iordning sig och så gick vi den korta biten till bygdegården där festen skulle hålla hus. Va skönt att det bara var några minuters gångväg från vår stuga. Det va massor med folk, närmare bestämt 70 st. Både vänner, släkt och arbetskamrater. Kvällen blandades av mat, historier, sketcher, fika, prat och mycket dans. Vädret var ju helt underbart. Även kvällen var varm och skön. Myggor fanns det med. Har räknat till 9 myggbett hittills. Det kliar så jag blir tooookig. Men det var det värt...haha!

Vi valde att lämna festen runt 01 och då tog vi får lilla promenad hem till stugan igen. Väl där blev inte inte mycket gjort. Borstade tänderna, tvättade av oss och så var det sängen direkt. Var riktigt trött.

Sov som en stock och vaknade sist av alla. Konstigt men det gör jag tydligen alltid. Va likadant i Gävle, hehe. Alla duschade o vi åt lite frukotst. Packade ihop alla grejer, packade in i bilarna och svabbade av golven. Lämnade nyckel och pengar till ägarna och så bar det iväg hem till Lena igen. Väl där fick vi både fika och lunch. Lite rester från festen som hennes föräldrar ville bli av med. Hon bor i en stuga på föräldrarnas tomt - tomten är stooor - och hennes syster bor ett par hus bort på samma väg. Vilken familj. Så gästvänlig och så naturlig. Kändes som man känt dom i evigheter. Det var verkligen ett ställe där man trivdes på. Jag har ju lite svårt för nya människor då jag alltid är så rädd för vad folk ska tycka om mig. Vet att jag är trevlig, men är mer orolig för mitt yttre. Men där var det inga problem alls. Som sagt, vilka härliga människor!

Efter lunchen gav vi oss iväg hemåt. Jag var bra slut när jag kom hem och det var tur att det inte var längre mellan Mölltorp och Skövde för då hade jag nog somnat. Var precis att jag orkade mig hem. Sen var det piano hela dagen. Jag satte mig i soffan och tack och lov fixade Sonny lite o äta för jag orkade ingenting. Men tack Lena med familj. Vilken härlig helg!

Idag har vi installerat nya tv:n. Handlat lite o så men det är så varmt att man inte orkar någonting. Imorgon måste jag dock till kolonin och fixa. Dom börjar bli lite irriterade på mig för att jag inte sköter det som jag ska.
Nu kanske du kan komma o titta i sommar Lena nu när du har alla kvällar fria =) Hade varit jätteroligt!

Ska ta och plocka in kläderna i den nya byrån så det är gjort. Sen blir det inte många knop resten av kvällen. Ha det gott och tack Maria o Annika m. familj för trevlig sällskap och tack Lena för en underbar fest och skönt slappande dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Tack själv Erika! Ja sådana är vi - kom som du ä. Inga kônstigheter eller nå't sånt inte. Sköt om sig i värmen så ses vi i morron. Ikväll ska jag göra zip-nada, bara vara. Undrar jag hur man gör då? :)

2008-06-02 @ 17:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0