Funderingar

Vaknade tidigt idag. Redan efter 12 någon gång. Försökte somna om men kl 13 gick jag upp. Ingen idé att ligga där inne och spilla tid.

Solen lyser som bara den. Börjar nästan bli en vana nu men jag klagar inte. Man blir så mycket piggare när solen skiner.

Har funderat på en sak. När sambon bara sitter där inne o spelar hela dagarna då gör inte jag någonting heller. Varför ska jag fixa för när han bara sitter där? Han är ledig idag och då kan man ju tänka att han kanske kunde fixat köket iaf och plockat i diskmaskinen. Men men... Jag tycker jag plockar tidningar och grejer varenda dag. Tror vi får börja införa tidsbegränsning på vissa saker. Eller så får det bli som med läxor, man gör det innan datorn och tv:n. Är på pysselhumör idag. Men känns så orättvist. Varför ska jag när inte han? Enda gången han fixar självmant är när jag är sur. Men ska man behöva bli det? Det är nog en av de sämsta sakerna med att va sambo. Ibland funderar man på varför man inte bor själv. Då är det bara jag som skitar ner, och bara jag som får städa oxå för den delen.

Har funderat lite på det där med att gå ner i vikt. Jag vill det så otroligt gärna. Men samtidigt har jag kommit underfund med att det inte kommer gå. Jag straffar mig nämligen när jag mår dåligt. Det är det bästa sättet för att va överviktig gör att man mår dåligt. Och jag måste ju säga att jag verkligen har lyckats straffa mig själv. Det blir ett straff varje dag, varje timma, varje minut nu istället.

Ska kolla vad som behöver handlas så får jag nog åka ut och göra det. Vill inte sitta här inlåst i lägenheten, jag vill komma ut! Solen skiner ju för tusan!

Kommentarer
Postat av: Karln

Så är det ju inte alls. Jag plockar och fixar minst lika mkt som du gumaman. Jag gör saker utan att du blir arg. Jag ficade disken och burarna utan att du blev atr. Ledsen att du alltid ska säga dom taskiga sakerna hela tiden...

2008-03-26 @ 19:28:41
URL: http://sonnytankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0