Söndag med aj aj!

Vaknade tidigt som tusan idag. Har hela ledigheten somnat tidigt i soffan och och gått in och fortsatt sova i sängen. Då vaknar man tidigt sen, så är det nu. Igår var samma visa. Men men... i natt är det dock jobb igen som vanligt. Hade gärna velat vara ledig lite till. Det hade varit gött. Samtidigt är det väl bra att man kommer in i rutinerna igen.

Det har kommit mer snö nu. Jag tycker det är så mysigt. Äntligen får vi lite snö som faktiskt stannar kvar. Kan inte annat än att vara glad!

Igår åkte skånegänget hem. Alla utom Sonnys bror som stannade kvar för att kolla på fotbollen på canal+. Han åker hem med tåget imorgon istället. Kul att ha kvar han några dagar extra. När dom åkte, kom istället deras pappa med sambo. Hela familjen på samma helg, det är inte dåligt för att vara dom. Fick en jättefin blomma och en bok om kolonillotter. Skoj skoj! Lite tips och idéer kan man nog få :)

När vi skulle fika så hände en onödig sak. Jag drack te och Sonny hade precis fyllt på med nytt vatten. Jag blev törstig men tänkte mig inte för utan drack som att det var saft eller något. Fick in en stor klunk i munnen, kände hur det brände. På nåt sätt så förstod jag att jag inte kunde svälja det - tack och lov för att man hann tänka så långt - utan jag spottade ut det på mattan. Bara för det så fick jag vita små blåsor - ser ut som prickar -  på tungan och både den och gommen värkte hela kvällen. Idag är det ännu värre. Prickarna har blivit större och jag har svårt att bara prata. Det är inte som att bara bränna sig lite på varm choklad på jobbet som man kan göra ibland. Detta är mycket mycket värre.

Usch vad godis och sötsaker man har ätit denna helgen. Helt sjukt. Så nu blir det till att skärpa sig. Igår kväll mådde jag så dåligt och hade så ont i huvudet att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Och jag visste att det var från all fika, godis och allt annat man stoppat i sig. Blääää! Önskar jag inte gillade sånt!

Nu ska jag gå in och kolla på tv med karln. Han är med vaken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0