Ont i huvudet-måndag

Gårdagen börjades med att man tvättade kl 07. Hörde inte sambons klocka och han väckte mig inte heller utan jag fick sova vidare nån halvtimma-timma medans han gick ner med den första omgången. Himla skönt och himla gulligt.

Åkte ut en sväng till kolonin men glömde nyckeln till hänglåset så gjorde inte nåt annat än att bara sitta i solen och ta det lugnt. Tog en sväng i skogen. Så lugnt, så fridfullt. Där kommer jag nog gå mer. Funderade på om någon av de där stigarna går rakt genom skogen till aspö. Funderar oxå på om man skulle ta sig en tur där bland alla djuren. Kanske låna någons barn så känns det inte lika dumt...haha

Var helt omöjligt att sova innan jobbet igår vilket resulterade i att jag (med många andra på jobbet) såg ut som vandrande lik i natt. Sista timmarna vet jag inte hur jag höll mig vaken men tydligen gjorde jag det iaf. Tur att man kan jobbet innan o utan för hade inte gått annars.

Ringt och kollat med Bilia nu och det blir till att byta stötdämparna bak på Volvon i veckan. Det är väldigt skumpigt och skönt att slippa det i helgen då jag åker till Gävle. Blir lite skönare för den som sitter i bak framför allt. Sen är det bara styrlederna kvar då. Eller om man ska försöka vänta med de så länge det går. Dom sa inget på besiktningen om dom iaf. Ja vi får se. Dämparna var de viktigaste.

Åkte o tankade nu. Tänkte tanka fullt inför helgen men...ehh...näää! 13,04 är det uppe i nu. Helt jävla sjukt. Snart en 1000-lapp bara för att tanka Volvon fullt. Sen har vi två bilar med. Kanske bättre o skaffa busskort o ta bussen för att handla. Men vet inte om de blir billigare men... Aja, får fundera. Sonny kan ju omöjligt köra mindre då han bara åker till o från jobb i den andra. Blir väl jag som får kolla över mina bilresor. Men så är det mycket resor till Gbg, Skåne och gud vet allt. Sånt är livet. Bara lite surt...

Snart kommer karln hem så jag ska kanske börja med maten snart. Vill ut och fota lite men får se om jag orkar. Nu när det är lite kyligare är det kanske inte lika stor chans att de blommar över så fort. Har haft ont i huvudet hela dagen. Vet inte vad det är. Men går la snart över...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0