Sista lediga dagen

Tappat lite läsare såg jag. Inte undra på, har ju inte varit här på jättelänge. Har helt enkelt inte haft någon ork. Sen har jag haft lite annat o göra med. Inte riktigt tänkt på datorskrället. Vilket ju iofs är ganska skönt.

Idag är sista dagen på min ledighet. Har varit ledig totalt 13 dagar och det har varit sååå skönt. Verkligen. Men nu är det över. Åhh så tråkigt. Vill inte alls tillbaka. Riktigt taskig stämning var det på jobbet när jag gick oxå så det gör det inte lättare. Negativ energi är aldrig bra. Samtidigt trivs jag annars. Bara dessa 2-4 pers som förstör för alla oss andra.

Läste igenom mitt senaste inlägg och förstår om det skapar förvirring, för det jag ville ha fram hade jag inte ens skrivit. Det är så att från början skulle vi bara få en vecka tillsammans, fast båda två har fyra veckor var. Det var det jag var så ledsen över. Nu verkar vi iaf få två veckor, men tycker ändå det är för lite. Vi har aldrig haft semester ihop på det sättet. Blivit någon dag här och där. Det är tråkigt på nåt sätt. Ska se om jag kan flytta min semester en vecka, men tror faktiskt inte det går. Dessutom är det dödens tråkigt att jobba på semestern för det enda man får göra är att städa och måla. Och målningen är väl okej, men att städa...ja vad ska man säga...

Va ute på kolonin en sväng igår med. Pappa o karln var med där. Vi klippte faktiskt gräset i övre delen av tomten så där ser det helt okej ut nu. Vi kommer inte göra nåt mer än att gödsla lite o så. Det får va så. Däremot tog vi ner lite granar vid hallonbuskarna. Granarna tog helt överhanden så det gick inte. Eller...några tog vi ner, och några klippte vi bara ur. Så nu kommer man in på dass oxå...hehe... Vi började även fräsa en del av marken. Därför ser det nu mer kaotiskt ut än innan, men förhoppningsvis blir slutresultatet bra iaf.

Idag är det sista dagen för inlämning av deklarationen. Min mamma jobbar på skatten så jag har varit där med lite smörgåsar. Skatten bjöd tydligen alltid på det innan men inte i år. Så jag gjorde några och var nere med. Dom jobbar ju extra länge idag, dagen till ära.

Ska börja med maten nu. Karln kommer hem från jobbet om en timma ungefär. Då vore det ju mys o ha maten färdig. Det blir ugnsfalukorv och potatismos idag. Beställt av herrn =) Sen åker jag ju och dansar ikväll. Så vi får ses till maten iaf. Alltid något. Imorgon är han ledig så då blir det en del arbete vid kolonin.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Okidoki, då är jag med. Vi har iallafall tre veckors semester tillsammans, men min sambo börjar en vecka före mig. Det är också synd, men det är ibland inte så mycket man kan göra...
Tre veckor är iallafall tre veckor...
Och två veckor är ju bättre än en vecka!
kramiz

2008-05-08 @ 11:43:33
URL: http://MissyElliot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0