Dans i Gävle

Oj vilken helg! Vad trevligt vi har haft det. Åkte härifrån vid halv fyra i fredags em för att hämta upp Maria och Lena. Sen upp till Västerås med en liten avstickare in på ikea i örebro. Resan gick bra. Vi lyssnade på musik och hade det allmänt trevligt. Jag blev riktigt seg efter att ha kört hela vägen och min rygg protesterade vilt.

Väl framme så åkte vi till Lenas släktingar där vi fick mat. Så gott det var. Skönt att slippa tänka på mat faktiskt. Var himla gulligt av dom. Där kollade vi även på "så ska det låta" innan vi åkte den korta biten till huset där vi skulle sova. En av Lenas andra trevliga släktingar. Han var iväg så vi fick låna huset.

Gick upp redan halv sju på lördagsmorgonen för att duscha och göra oss iordning. När alla lagt på sminket, piffat till håret och allt det där så gjorde vi iordning lite frukost. Rostade mackor och yoghurt med flingor. Det står man sig bra på och mums va gott det var med frukost. Jag var dock lite trött då jag bara lyckats sova 4 timmar.

Lena erbjöd sig och köra och det var väldigt skönt att slippa det faktiskt. Bara sitta i baksätet och bara vara. Tog ett tag upp till Gävle men med Patriks hjälp (Lena kallar sin gps så...hihi) så hittade vi på en gång. Länge leve gps:en =)

Lördagen bjöd på massor av dans. Danslista, workshops och show. Lärde oss flera nya, och roliga danser som man minns mycket svagt nu. Tur vi har Lena som har bra minne =) Vi dansade, kollade på folk, tog kort, filmade, åt, dansade igen. Ja vilken himla bra dag. Vid åtta gav vi oss av hemåt efter 8 timmars dans. Vi var sega i både ben och huvud. Det hade börjat snöa och strax efteråt så snöade det flingor stora som...ja jag vet inte vad. Samtidigt som man blir både chockad och kanske lite arg för att det faktiskt är maj så måste jag säga att det är coolt. Riktigt collt. Det slutade efter ett tag iaf.

På väg hem åkte vi in på ica och köpte godis. Hem och tog på oss det bekvämaste vi hade, hällde upp godiset i skålar och slog oss ner i soffan. Mycket zappande för fanns ju inget att kolla på. Hallå, en lördagskväll. Lagom trötta var vi alla tre så mycket fnitter blev det iaf. Tillslut hittade vi en film vi iaf tittade på. Sent blev det. Vissa av oss halvsov lite i soffan...hehe. Klockan gick och vi gick väl och la oss runt två. Lena sjöng en vaggvisa för mig. Haha, så himla söt hon är!

Jag var den som sov längst idag. De andra hade både duschat och ätit frukost när jag kom upp. Så jag hoppade in i duschen och åt lite frukost jag med. Blev lite prat innan jag och Maria slutligen åkte hem. Lena är kvar i Västerås då hon ska uppåt imorgon.

Resan hem gick bra och jag tror inte vi höll tyst en minut. Vad härligt med tjejsnack. Jisses. Har blivit mycket av den varan i helgen så nu står man sig ett tag till. Hämtade upp Sonny och så åkte vi och handlade. Nu sitter vi här i soffan och gör inte mycket alls. Ska strax iväg och äta. Får faktiskt bli att äta ute idag. Sonny ville ha kinamat så det får det bli.

Tack töser för en helt underbar helg! Snart dax att åka iväg och dansa igen. Ser jag verkligen fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0