Orolig

Hemma från jobbet tidigt idag. Fick gå hem redan vid 22 men jag åkte inte förän 23.30. En timma innan. Då kände jag mig trött o jag har vett nog att hellre gå hem än att köra trött.

Blir tokig på detta att vara gravid ibland. Känner mig verkligen som en hypokondriker. Man är ju så rädd för att något ska hända. Sista vi gjorde på jobbet var att städa. Skulle gå ner från banan ner på golvet. Det är väl ca en halvmeter eller så. Gick ner med ena benet och känner hur det smäller till precis ovanför höften. Eftersom jag var på ultraljud igår så vet jag ju att det är ju precis i det området som dom tittade. Gör fortfarande ont. Vill in och kolla så det inte har hänt något men samtidigt känns det konstigt att åka in för minsta lilla. Men jag är verkligen orolig. Att man har fått en liten blödning eller något. Men kan ju lika gärna vara en sträckning, man vet ju inte. Hade jag inte varit gravid hade jag inte brytt mig, men man vill ju inte få missfall nu. Då skulle jag verkligen gråta blod. Men får väl försöka o lugna ner mig o hoppas på att det inte hänt nåt. Att allt är som det ska. Att man inte känner någon privat inom sjukvården. Men vad jag vet så finns där ingen jag känner...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Erika!

Du behöver nog inte vara orolig för barnet. Men att uppsöka en läkare för ens oro är aldrig fel. Bättre att man uppsöker läkare än att vara orolig. Barnen känner nämligen av oron som du bär.

2008-11-07 @ 19:42:59
URL: http://mammajessica.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0