Seriös middag

Det var verkligen en jättetrevlig dag igår. Gjorde mig iordning, åkte till syrran o fixade gästboken till mammas fest. Skulle hjälpa syrran att frakta tårtorna ändå så . Karln åkte med hans pappa. Han skulle komma o fika först.

Väl där så kom folket hela tiden och sen var det dax för mat. Exotisk planka med potatisgratäng. Tusan alltså vad gott det var. Herregud! Trodde jag skulle äta ihjäl mig.

Efter maten vart det tårta och sen dans. Va kul att träffa alla människor man inte träffat sen säkert 10år tillbaka. Va en himla skojig fest. Vi åkte hem ganska tidigt dock. Jag var trött och ville vara säker på att jag orkade köra hem oxå.

Nu håller vi på och gör slottsstek! Hör och häpna. Stek, kokt potatis, god gräddsås, vinbärsgelé och pressgurka..eller vad det kallas :P En riktig söndagsmiddag som vi alltid fick förr. Jösses amalia vad seriösa vi är idag :D


Kommentarer
Postat av: Andurs

Hur gör man pressgurka? Är det svårt? ... Är det sån där tunn gurka i vinäger?

2008-11-16 @ 16:41:09
URL: http://andurs.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0