Helgen och gallstenar

Har inte blivit så mycket tid på nätet på ett tag. Har helt enkelt inte haft varken ork, lust eller något annat. Helgen var iaf bara bra. Lördagen bestod mest av att jag och pappa började städa ut lägenheten. Måste säga att vi hann ganska långt och pappa var så snäll så han tog köket och började med allt det äckligaste. Snäll han.

På kvällen åkte vi till ett par vänner på kräftskiva. Härligt med god mat, trevligt sällskap och kvällen var så bra den bara kunde vara. Nästa gång vi träffas så är vi här hos oss :) Får planera in ett bra datum senare i höst.

Söndagen bestod av städningen den med och nu är äntligen lägenheten urstädad. Bara åka dit med nycklarna. Blev tacos på kvällen sen innan jobbet. Såå himla gott. Skulle man ju kunna äta ihjäl sig på. Vilket man troligen gör varenda gång...haha!

Haft oerhöra smärtor i sidan igen i natt. Fick åka hem från jobbet efter bara två timmar. Denna gången höll det dock inte på i 10 min utan snarare 3-4 timmar. Låg på sidan med en knytnäve rakt in i sidan, då gjorde det lite mindre ont. Kollade upp det på nätet och symtomen tyder på gallstensanfall.

Symtomen som stämmer in på mig är:
- Plötsliga smärtor i mellangärdet eller under revbenen på höger sida
- Illamående under tiden
- Anfallet kan vara mellan några minuter till 2-3 timmar. Därefter går anfallet över.
Hur ofta anfallen uppstår är inviduellt.

Skoj, verkligen skoj.... Har lite molande värk hela tiden men ingenting som stör sådär. Det trodde jag berodde på en leverfläck som sitter lite taskigt till på sidan men så verkar ju inte vara fallet. Får väl åka till vårdcentralen och se till att dom gör ett ultraljud som förmodligen kommer visa vad som händer. Det är väl det enda jag går med på. Fler kontroller o det krävs titthålsoperation, nålar och fan hans gamla moster och det vill jag INTE vara med om!

Kommentarer
Postat av: Sanne

usch hoppas verkligen de hittar ut vad det är för något! låter inte kul alls att gå med såna smärtor

2008-09-24 @ 15:47:12
URL: http://millie05.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mmm du min vän. Tänk på vad du äter nu bara - för du kan bli redigt dålig... ägg, fet mat osv är liksom att be om det. Det gör ont som fan på ren svenska. Har du tur så är det bara galla och inget grus/sten som vandrar i rören. Då får de spränga med ultraljud, idag går de sällan in och bökar. Kramiz

2008-09-24 @ 21:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0