Återbesök på BB


Min älskade lilla tjej


Idag var vi på återbesök på bb. Gick väl sådär om ni frågar mig. Allt var bra med Nova, hon både ser frisk ut och är frisk. Enda är att hon inte gått upp något sen hon tappade de 10% (som alla barn gör första dygnen). Hon hade snarare gått ner 5 gram till. Så nu blir det till att ställa klockan till varje mål. Hon ska matas var 3:e timma, inget annat. Dessutom ska hon ha ersättning efter varje mål. Jag räcker tydligen inte. Var tydligen vanligt och hon trodde att det skulle komma igång snart så detta med ersättningen var bara något tillfälligt. Ska till bvc redan på fredag och se om det hänt något. Hoppas det. Blev riktigt ledsen när hon sa att vi var tvugna att köpa ersättning till henne. Hon som suger så bra. O det tyckte bm oxå. Jaja, bara att acceptera antar jag.

Var med i tidningen idag oxå. Såg väl hyffsat ut iaf...


Kommentarer
Postat av: La Familia

Jag trodde jag ammade bra i början, men så var det bara luft på BB i början. Men det fixar sig ska du se. Med Maja ammade jag i nästan 14 månader. Idag har jag fått mjölkstockning, och har tappat lusten med att amma. Vill amma... men vet att det inte räcker till dem båda. Tråkigt nog!

2009-04-21 @ 16:57:11
URL: http://www.metrobloggen.se/lag
Postat av: MissyElliot

Jag trodde också att jag ammade bra. men det visade sig att jag hade Minimjölk i tuttarna, så det bidde ersättning efter tre veckor... Men jag fortsatte att amma i 6 månader också, trots att det var ersättningen som gjorde susen..

ler

Det löser sig, det viktigaste är ju att hon mår bra och växer...

Söt som socker är hon...

kramiz

2009-04-21 @ 20:41:47
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag skulle snarare ha tyckt att de borde bett dig amma oftare än så. Risken med ersättning är ju också att du inte får upp mjölkproduktionen ordentligt. Sen kommer den fetaste mjölken i "slutet". läs på amningshjälpen för mer info http://www.amningshjalpen.se/radgivning/faq.htm

Men följ deras råd iaf, det är ju viktigt att hon ökar som hon ska :-) (fast viktigast är nöjd bebis)

2009-04-22 @ 10:47:28
Postat av: Petra

Vi har också ersättning hemma utifall. Köpte en burk på apoteket för 200:- tyckte jag var dyrt. Jag har hört att NAN som finns att köpa i mataffären ska vara den bästa mjölkersättningen. Hoppas att allt löser sig :)

2009-04-22 @ 13:30:25
URL: http://morsanpouzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0