Rejält trött


Nu är jag rejält trött efter att ha varit ute i trädgården och solen sen kl 11. Har fått en hel del färg idag med tror jag, det måste jag ju ha fått. Ett tag gick jag ju i bara linne så varmt har det varit på vår framsida. Men nu märks det verkligen att jag har hållt igång hela dagen ute i världens solsken.

Idag har vi fått en del gjort idag. Vi har blivit av med det mesta av allt ris här ute, men allt fick faktiskt inte plats på kärran. Får ta resten nästa gång. Vi tog även ner staketet som sitter vid altanen. Pappa tog med det och ska fixa till det lite. Jag har skurat alla plastmöbler och dom är nu på plats. Det har tagit nästan hela dan. Vi har både fikat och ätit middag ute på altanen. Hur skönt är inte det då? Helt underbart verkligen! Blev årets första grillning idag. Så grillat kött med potatissallad blev det till middag idag.

Har fått trädgårdsmöbler i plast av pappa så vi har en grupp både på framsidan och på baksidan. Så fint! Så är det för varmt på framsidan så kan man gå bak och sätta sig på balkongen på baksidan. Där är det skugga hela dagen. Dessutom har jag cafégruppen på framsidan. Är supernöjd!

Är så himla nöjd med allt. Nöjd över att kunna ha en trädgård när det är sånt här väder. Att bara kunna gå ut och sätta sig. Inte bara sitta i en lägenhet och se det fina vädret genom fönstret som det gärna blev innan. Nöjd över att få något gjort i trädgården. Nöjd att se det gå framåt. Visst finns det mycket kvar att göra där ute, men det går ändå framåt. Ja nu är det bara skönt helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0