Anfall igen

Vet inte om en morgon kan börja sämre än denna.

Gick ju o la mig jättetidigt igår vilket resulterade i att jag vaknade jättetidigt oxå. Men låg ändå kvar i sängen flera timmar. Kände att idag skulle jag få massor gjort. Vid halv sju kände jag mig riktigt hungrig och gick upp och tog mig två knäckemackor och ett litet glas mjölk till. Kanske va dumt...jag vet inte.. vid halv åtta börjar iaf det krampa i bröstet på mig. Magmunnen bråkar... (eller vad det nu är som gör det) Fick iaf hyseriskt ont. Kunde inte ligga, inte sitta, inte gå. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Mådde inte superilla som förra gången men jag svettades rejält.

Det är inte det lättaste att samtidigt som det gör ont och man får svårt att andas av smärtan så ska man försöka andas lugnt. För jag vet att efter ett tag så släpper det ju om man kan komma igång och andas djupt. Idag var det dock lättare sagt än gjort. Tog mig en timma att häva det där jävla anfallet. Det sitter ju inte bara där uppe längre heller utan drar sig ner i magen och det gör ont hela vägen. Idag gick det dessutom ut mot sidan med. Tur det var högersidan för annars hade jag nog trott det var hjärtat.

Nu har jag fortfarande svårt att andas. Vågar inte äta någonting. Det har alltid kommit innan med att man kanske ätit lite för mycket. Men idag då? Två knäckemackor?? Ligger hellre i 4 timmar med gallstenssmärta för då kan jag åtminstonde andas.

Blev ingen vattengympa för mig idag. Skulle dessutom åkt in och fixat lite saker i Skövde men vet inte om jag vågar sätta mig i en bil när jag fortfarande inte känner mig 100% bra. Så det inte slutar som förra gången, att det kommer tillbaka när man sitter där o skumpar i bilen.

Alla mina planer för idag är krossade. Sitter bara här o vågar knappt röra mig *ledsen*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0