Sura uppstötningar

Ibland är det inget roligt att vara gravid. Och med tanke på att det känns som jag gått igenom varenda grej man kan ha när man är just gravid så känns det sådär. Försöker tänka på resultatet men ibland är det inte så lätt.

Jag vet inte vad det är, men nu lider jag verkligen av det. Får kramp precis där revbenen går ihop. Är väl där magmunnen sitter om jag inte minns fel. Det gör att jag inte kan andas. Innan hände detta någon gång. Denna helgen har jag nog haft det två ggr/dag. Eller, det kommer på kvällarna. Har alltid innan sett ett mönster att det kommer direkt efter mat. Men nu vet jag inte längre.

Igår fick jag det precis när älsklingen skulle åka. Gick in o la mig och det gick över ganska snabbt. Gick upp igen, kollade på tv och gjorde inget särskilt. När jag skulle lägga mig igen så kom det tillbaka. Big time! Det började värka, jag försökte göra som jag brukar. Började må illa och tillslut satt jag vid sängen och kräktes som en kalv. Tur jag hade ställt in hinken. Efter jag kräktes började det lugna ner sig och jag kunde iaf lägga mig ner och tillslut somnade jag.

Det är så obehagligt. Läste lite på nätet o det verkar ju vara sura uppstötningar. Står såhär på sidan jag kollade på:

Graviditet: Magsäcken pressas samman på grund av att livmodern är förstorad. Detta ökar trycket i magsäcken, vilket leder till att maginnehållet pressas upp i matstrupen. Den ändrade hormonbalansen, som graviditet medför, leder till en generell avslappning av den övre magmunnen.

Men ska jag inte kunna äta någonting på kvällarna längre då? För jag börjar känna av det av bara en smörgås. Får väl helt enkelt försöka göra om mina mattider. Äta minimalt men typ varannan timme eller nåt. Räckte det inte med allt annat skit jag fått utstå? Rädd att det ska komma på jobbet. Vad gör jag då? Livet är inte så roligt längre...

Kommentarer
Postat av: Thomas

Ser att det var rätt länge sen du skrivit det där och dina besvär är säkert över, men jag ville bara säga att det var skönt att läsa om någon som har/haft samma problem som mig!



jag har magkatarr/reflux sen flera år tillbaka och nu senaste har jag fått precis som du beskriver "kramp i magmunnen" och det har gjort att jag inte kan andas nån sekund, fruktansvärt obehagligt!



hoppas dina problem är över sen länge tillbaka =)

2009-09-18 @ 01:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0