Nyårsaftonen

Så var det år 2009! Undrar vilken månad man kommer lära sig skriva det, haha!

Gårdagen var mycket trevlig. Jag satt ju där i soffan som bäst efter alla förberedelser och hade bestämt mig för att jag skulle börja göra mig iordning en timma innan gästerna skulle komma. Skulle ju bara byta om o fixa håret o lite smink o sånt. Det slutade med att jag inte hittade mitt smink. Verkar inte vara kvar nere i Malmö heller så vete tusan vart det är någonstans. Det resulterade i alla fall med att jag panikkör in till Skövde (för andra ggn samma dag) och köper mig en mascara och en ögonskugga på HM som hade öppet till 17. Jag var där en halvtimma tidigare. Blev en jeanskjol på KappAhl oxå...hehe. Körde i samma ilfart hem igen och det var bara en av gästerna som hade hunnit komma.

Blev mycket god mat under kvällens gång. Till förrätt en toast med en supergod röra. Maria är grym på röror. Till middagen hade jag o karln gjort fläskfilé och kycklingfilé som vi skar upp och så lite kassler till det. Så en massa frukt runtom. Blev nästan som en sån där exotisk planka eller vad de kallas. Till det hasselbackspotatis, en sallad och lite bröd. Gott var det men jag åt nog lite för mycket för jag fick min kramp i bröstet som jag fick i måndags. Gick o la mig en timma sen hade det släppt så jag hakade på de andra igen.

Till efterrätt åt de andra panacotta. Jag vågade inte äta någon. Lite lekar o sånt som vi alltid har. Höll ju på o missa 12-slaget bara för det. 5 i 12 kollade vi på klockan. Fram med glas och skumpa o sätta på tv:n o kolla på Malmsjö. Skåla med alla och så ut och skjuta raketer. Där ute på gatan hittade vi våra grannar med o önskade dom gott nytt år!

Blev kaffe o tårta sen efter raketerna. Va gott men man var lite mätt efter allt det andra. Blev lite snack o så men sen åkte några hem o några andra gick o la sig. Vi var 3 kvar som stannade uppe o pratade till halv 4 ungefär.

Gick upp vid 9 idag och diskade upp allting. När de andra vaknade så blev det frukost och sen började de packa ihop och ge sig iväg. Jag, karln, Johan o Jocke gick en sväng bort till spåret och kollade lite grann. Va skönt med lite frisk luft fast det är -7 idag. Men solen lyser och det är jättehärligt ändå. Ganska frisk kyla.

Nu blir det te och en film. Sen röja bort lite bord o dammsuga så är det fint igen.

Gott Nytt 2009 allihop!


Kommentarer
Postat av: Karl

Ja vi hade det helt underbart igår.

Det senaste halvåret har varit helt underbart.

Du är det absolut bästa som finns hjärtat.

Hoppas på ett lika bra år som sista halva 2008

Puss

2009-01-01 @ 19:59:21
URL: http://sonnystankar.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Verkar som en mysig nyårsafton.

God fortsättning på 2009.

kramiz

2009-01-02 @ 14:02:14
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: La Familia

Vi åt också Pannacotta, någon färdiggrej som hn vispade ner med mjölk. Jag åt den, får hoppas den inte ställer till problem för mig... än så länge har den nog inte gjort det.

15 mars fyller jag år. Men jag tror inte de kommer då. Står och väger för tillfället mellan 10 och 19 mars.

2009-01-02 @ 18:51:35
URL: http://www.metrobloggen.se/lag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0