Varsel

Kom ett nytt varsel idag. 400 st till ska bort från Volvo lastvagnar i Skövde. Det blir 900 st totalt plus de 400 visstidsanställda som inte är intäknade där. Ganska många alltså. Jag kommer ryka nu med de där sista 400st. Känns lite surt faktiskt måste jag säga. Eller väldigt surt. Tidigast kommer jag få gå i augusti men spelar ju ingen roll för jag är ju hemma o är mammaledig från februari.

Bara hoppas på att det vänder så jag kan komma tillbaka runt april nästa år. Men det vet man ju aldrig. Annars får vi väl se till att producera mer ungar. Så jag kan va hemma o va mammaledig ett år till. Blir kanske lite tajt mellan ungarna men man blir lite smått panikslagen faktiskt.

Får se vad som sker. Det känns ganska så tungt nu. Att inte veta om man har något jobb när föräldraledigheten är slut. Man tänker ju på huset o allt sånt där.

Nä, allt känns bara tungt just nu. Ska försöka sova lite grann iaf.

Kommentarer
Postat av: Lena

Så det blev så ialla fall - ja du Erika, det är tungt det förstår jag - men å andra sidan har du ett helt år hemma och det hinner hända mycket på det året. Kom även ihåg att man blir inpetad på rätt spår i livet även om man inte ser det på en gång. Se på mig! Arbetlösheten är inte bara av ondo, mest ekonomiskt förståss, men oj vad du kan dansa :) Du vet vad jag menar vännen. Kramiz

2009-01-14 @ 07:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0