Kräk och busringning

Suck! Vilken kväll. Trodde jag skulle få en lugn och skön kväll men ack vad jag bedrog mig. Nova ville inte sova. Först låg hon bara och pratade och pratade och pratade. Testade att lägga ner henne då det brukar gå bra. Men inte idag. Hon blev helt rosenrasande. Testade och ge henne lite mat och det verkade funka. Vi låg här i soffan och pratade en stund. Men sen såg jag att ögonlocken började dra sig neråt så jag gick o la henne..igen. Det verkade gå bra så jag gick ut och fixade på balkongen och hörde då att hon gnydde. Det brukar betyda att hon tappat nappen. Det hade det denna gång oxå men...inte bara det. Hon hade ju spytt ner hela kudden.

Tog upp henne och konstaterade att hon hade spyor i hela ansiktet. Hon var bokstavligt talat vit i ansiktet. Suck.. Ingen idé att ens försöka torka bort det. Var bara att tappa upp ett bad direkt. Inget jag gärna vill göra så här sent på kvällen men men... Efter badet var det bara att byta sängkläder oxå. Först tänkte jag lägga henne i Sonnys säng men sen tyckte jag det var lika bra att lägga henne i hennes säng så jag bäddade med rena lakarn. Tur vi har en kudde extra...

Fan va lack jag blir. Idioter som busringer kl 23 på kvällen. Det var hemligt nr så trodde det kanske va mamma. En ung röst tillhörande en kille som sa sig ringa från skövde kommun o sa att vi hade fått klagomål om att vi var för högljudda. Sa på en gång att jag inte trodde han eftersom jag har en bebis här och att Skövde kommun aldrig skulle ringa kl 23. Men då sa han att det var bebisen som förde oväsen och att vi fick hålla koll på den. Jo säkert.. när jag sa att det inte va så utan att det var "ni som busringer era jävlar" så lade han på. Så arg så jag kokar. Man gör inte så! Specielt inte så sent! Synd det inte var Sonny som svarade...men han är ju inte hemma.

Måste försöka plocka iordning här innan jag går o lägger mig. Kommer inte alls bli den tidiga kväll jag hade hoppats på. Jaja.. En annan sak... Man kanske skulle sätta på larmet i natt... O kanske ställa in bilen med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0