Operation

Blev att jag åkte in akut i fredags sen ändå. Ringde sjukvårdsupplysningen då jag legat hemma i 5,5 timmar och var helt utpumpad. Ringde efter Sonny så han fick komma hem från studentfirandet. Nova skulle mamma ta med sig hem.

Åkte in och kom in relativt snabbt iaf. Då började det ju så sakterliga gå över så klart. Men när de väl kom in till mig så hade anfallet pågått närapå 7 timmar. De tog lite prover o så fick vi vänta en timma på svaren.

De bestämde sig för att lägga in mig så jag fick en nål i armvecket och dropp och Sonny åkte hem och sov. Jag kom upp på rummet och försökte sova lite grann. Var dock inte så lätt då jag låg i en 4-sal och en av damerna snarkade så taket nästan lyfte.

På ronden på lördagen så bestämdes att jag skulle opereras antingen under helgen eller i början av nästa vecka. Blev dock snabbare än jag trott. Igår så fick jag duscha med speciell tvål, lägga mig i rena lakarn och så kom de och hämtade mig sen. Fasen vad nervös jag var.

Att vakna upp från narkosen var ju med en spännande historia. Man ville öppna ögonen men det gick bara inte. Frös så jag hoppade gjorde jag med. Men tillslut så gick det. Såren ömmade dock rätt så rejält. Kom upp till avdelningen igår kväll igen. Ca 6 timmar efter jag åkte från avdelningen.

Idag har jag oxå rejält ont. Eller det ömmar. Fick lite starkare tabletter med mig hem iaf. Nu är jag sjukskriven en vecka och jag hoppas smärtan ger med sig snabbt men det går väl några dagar. Ändå är det bara 3 små hål, men ajaj vad ont de gör.

Blev ett snurrigt inlägg men men...så får det bli...

Kommentarer
Postat av: Linda

Va skönt å höra att de gjorde en op.

Krya på dig! kram

2009-06-14 @ 18:21:12
Postat av: Vi i Sutterhöjden

Skönt att du är opererad!!! Ta nu hand om dig och din lilla "skatt"!!! Hoppas vi ses i sommar och att vi kan bjuda dig på något mer än ramlösa!!! kramar i massor från oss i Sutterhöjden!

2009-06-14 @ 19:11:04
Postat av: Linda

men gud så skönt! jag tyckte det var hemskt att du skulle behöva få vänta hela sommaren, och äta måste man ju göra. Nu kommer det snart bli bra :-)

Min morbror har inte haft några problem sen han blev operarad.

2009-06-14 @ 19:53:23
URL: http://lindalake-wallberg.blogspot.com
Postat av: Anna

Va skönt att du slapp vänta längre på operation.

Hoppas allt känns mycket bättre snart !

Kram

2009-06-14 @ 19:55:45
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0