Helvetesnatt/morgon

Ja fy fan vilket helvete jag har haft. Började halv elva igår kväll när jag satt i soffan o pratade med pappa. Kände trycket som började komma över bröstet. Visste att du var det på gång så gick o la mig direkt.

Sen tror jag att det inte bara var sura uppstötningar denna gången utan att gallstenen även har kommit tillbaka. Varför fick jag annars så gigantiskt ont i sidan och även bak på ryggen? Så ont i bröstet, ner i magen, högersidan och bröstet. Strax efter tre i natt somnade jag sittade iaf.

Vid sju vaknade jag i morse igen. Med samma känsla av att det var något på gång. Och mycket riktigt. Ringe sjukvårdsrådgivningen eftersom jag kände att jag inte orkade en omgång till. Men dom sa bara att jag skulle ringa MVC. De öppnade inte förän åtta så jag ringde förlossningen. Men det enda de kunde säga var att det är vanligt såhär sent. Man skulle halvsitta o sova o inte böja sig ner för att knyta skorna tex. Så med samma skit igen så har jag suttit här i sängen tills jag förmodligen somnade av ren utmattning. Men denna gång var sidan värre än magen och bröstet.

Nu vågar jag varken röra på mig eller äta något. Så får väl sitta i sängen tills ungen behagar titta ut. Orkar inte med detta igen. Det går inte. Tar hellre förlossningen då. Den för ju iaf något gott med sig. Och dessutom får du lite pauser där.

Kommentarer
Postat av: Petra

Uscha, när jag fick sådan hemsk halsbränna så kräktes jag alltid. Mot slutet hade jag halsbränna både på dagarna, kvällarna och nätterna. Det kommer försvinna bara bebis är ute :) Skulle chansa på att hon/han kommer om exakt 2 veckor.

2009-03-27 @ 13:55:47
URL: http://morsanpouzar.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Usch, din stackare!

kramar om

Hoppas nu att bebben behagar kika ut lite snabbare nu då så att du blir av med det däringa onda....

kramiz igen

2009-03-27 @ 15:22:50
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0