Vårpyssel


Stora rabatten. Syns inte så bra men finns faktiskt lite ¨
vårblommor där



Så fyllde man denna dagen med grejer att göra med. Åkte in till Mariestad en sväng och kollade runt. Va la sådär kul men hittade iaf det jag sökte. Kom hem och kände att va tusan, det är ju fortfarande fint väder varpå jag drar på mig mysbrallorna och går ut i trädgården en stund.

Började med att jag bara skulle klippa av lite grenar att ha som bitpinnar till kaninerna. Men så kom jag på att jag kanske skulle rensa ena rabatten på gamla grejer från förra året. Tog inte bort någonting utan klippte bara ner och gjorde fint. Eftersom rabatterna var så missskötta så vet jag ju inte vad som finns i dom. Dessutom har jag ju inte bott här någon vår så vårblommorna har jag ju ändå inte sett.

När det var klart började jag ta bort mossan mellan plattorna, sen sopa rent. Sen var det lika bra att ta lilla och stora rabatten med. Så nu är det gjort. Jag är riktigt nöjd med denna dagen. Till på köpet har jag fått en hel duns med frisk luft och det känns faktiskt för jag är riktigt slö nu. Dessutom känner jag ingenting i ryggen så jag måste haft en bra arbetsställning.

Sonny kommer snart hem så får väl snart börja med maten antar jag. Blir korv stroganoff idag. Skulle vi haft i måndags men har blivit lite ändring på schemat.

Hoppas Er dag har varit lika härlig som min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0