Utflykt


Novas favoritsovställning

Jag håller på och packar här. Imorgon ska jag och lillan åka till Liseberg och gå på trädgårdmässa. Ska bli skoj som tusan. Sen åker vi med Sonny hem för han jobbar imorgon. Så tar bussen härifrån och tåget från Skövde. Ska bli spännande att se hur det går. Men ska nog gå bra tror jag.

Hon sov i sin säng i natt igen. Men tog 45 min att söva henne. Hon var så trött så ögonen rullade i huvudet på henne men hon vägrar att somna. Hon kämpar och kämpar för att hålla sig vaken istället för att bara slappna av och somna. Ungar..haha. Kan få henne att sova middag i sängen med men bara om hon sover på mage. Undra vad dom säger om mig på bvc om de visste att jag lägger henne på mage. Men då sover hon som bäst. Bara hålla alla tummar man har för att den plötsliga spädbarnsdöden inte slår till.

Nu ska jag byta på Nova.

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Bry dig inte om det där med att bebisar ska sova på samma sätt. Jag har en kompis som slet i tre månader med sin lilla tjeja som bara vaknade när hon låg själv och som bara kunde sova på mamma eller pappa. Till slut fick hon psykbryt, la tjejan att sova på magen och där sov hon som en stock!

Barn är ju så olika, så man måste ju se till vad som är bäst för varje barn. Om din tjeja vill sova på magen, så låt henne göra det då.

kramiz

2009-05-09 @ 08:09:03
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Petra

När Matilda har ont i magen så får hon sova på magen istället för rygg. Då sover hon verkligen bra och får ur sig gaserna mycket bättre. Jag lovar att det kan bli några ljudliga fjärtar ibland :)

2009-05-09 @ 11:43:56
URL: http://morsanpouzar.blogg.se/
Postat av: Lena S

För några år sedan skulle ungarna appesut inte ligga på rygg för spädbarnsdöden... de ändrar sig typ var 10 år. Det är ju så där ungarna har legat i magen - ståendes på huvudet dessutom. Fosterställning är ju där man sover bäst. Hoppas ni får en bra dag. Höres! Kramiz

2009-05-09 @ 13:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0