Snö överallt


Försöker skotta fram bilen

Igår var en underbar dag...nästan! Vi var ute och skottade en himla massa snö och det var ju skönt att kunna göra det tillsammans ändå. Blev väldigt svettigt men som tur var så sov faktiskt Nova det mesta så vi kunde iaf genomföra det.

Tyvärr gick mina glasögon sönder under skottningen. Men de är väldigt gamla och plastbågar så de torkar ju sönder till slut o det var vad som hände. De sprack helt enkelt. Hade ju tänkt köpa nya i år men kanske när ekonomin blev lite mer stabil...jaja...nu har jag inget val.

På kvällen gick vi över till grannarna. R fyller 55 idag så det blev lite fika med de andra grannarna här på gatan. Jag och Nova brukar ju va inne hos M ganska så ofta o dricka kaffe så vi trivs där. Va iaf himla trevligt på alla sät o vis. Måste ju säga att vi har underbara grannar. Inte självklart att man umgås såhär med grannarna som vi gör men jag gillar det!

Idag blir det till att skotta av taket på både garaget och balkongen. Sen ska jag fixa den sista Nova-maten och tvätta en maskin. Får se om vi gör nåt åt insidan med. Bara damma o dammsuga hade ju gjort det fint. Men ska nog hinnas med det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0