Jobb o dagis

Idag har jag ringt till jobbet för att kolla lite med det inför jag ska börja i början av maj. Det blev till att ringa runt lite mer ju på fm men nu har jag fixat allt jag skulle.

Tydligen så var jag tvungen att ha ett intyg från försäkringskassan om att jag är mammaledig för att få ut mina semesterdagar. Men nu har jag ringt dit så det borde komma i veckan. Måste jag skicka iväg det så de har det senast sista mars. Tur jag ringde nu...

Sen är det det här med dagisplats. Måste jag ju snart frå reda på vart vi kommer hamna. De har nämligen satt mig på kvällsjobb på jobbet. Inte dagtid som jag trodde. Det kan ju gå om S kommer hem från jobbet senast 18 varje kväll. Vilket inte alls är säkert. I det fallet är det ju bäst om hon hamnar här för då kan han snabbt hämta henne. Men i vissa fall vore det ju bäst om hon hamnade i Skövde för då kan kanske bror eller mamma hämta henne o så får S hämta henne där sen. Men då måste vi ha en bil till, den som vi just nu ställt av. Ja herregud! Det är massa om som måste lösas. Det funkar så OM...och OM det blir så kan just det lösa sig..

Ska nog iaf försöka jobba kväll. Blir ju lite extra pengar med. Då behöver hon kanske bara vara på dagis 3 dagar i veckan med och det vore ju skönt!

Jaja, på nåt sätt löser det sig väl men vore ju skönt om man hade fått reda på lite mer så man kan planera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0